Zavrieť

Chorea 2018

CHOREA 2018 – ĎAKUJEME!

CHOREA 2018 dopadla skončila veľkým úspechom vďaka vynikajúcim výkonom a fantastickému publiku v Košiciach aj v Bratislave. Ďakujeme! Pozrite si výber z fotografií Jakuba Čajka a rekcie médií.

 

National Ballet of Canada: Sonia Rodriguez & Piotr Stanczyk

Vznikol ako klasický súbor na popud zakladateľky Celie Franca v roku 1951. Kanadský národný balet je jediným kanadským tanečným súborom, ktorý produkuje tradičné celovečerné tituly. Jeho repertoár zahŕňa diela najšpičkovejších svetových choreografov 20. a 21. storočia ako Sir Frederick Ashton, George Balanchine, John Cranko, William Forsythe, James Kudelka, Jiří Kylián, John Neumeier, Rudolf Ňurejev a ďalší. Kanadský súbor číslo 1 vystupoval pre viac ako 10 miliónov divákov na turné v Kanade, USA a vo zvyšku sveta vrátane Londýna, New York City, Washingtonu D. C. a Los Angeles. V rámci pripravovaného turné zavíta do Paríža, San Francisca a Hamburgu.

Sonia Rodriguez študovala tanec v Madride a na Akadémii princeznej Grace v Monaku. V Kanadskom národnom balete pôsobí od roku 1990 a jeho prvou sólistkou sa stala v roku 2000.

Nedávno debutovala ako Le Renard vo svetovej premiére baletu Malý princ. Stvárnila tiež hlavné úlohy v predstaveniach Labutie jazero, Rómeo a Júlia, Spiaca krásavica, Giselle, Manon, La Fille mal gardée, Alica v krajine zázrakov, Nižinskij a tiež v mnohých dielach Georgea Balanchina a súčasných choreografov ako Alexei Ratmansky, Christopher Wheeldon, John Neumeier a ďalších. Množstvo úloh jej bolo vytvorených na mieru, napríklad titulná rola v Popoluške, princezná Vasilisa vo Vtákovi ohnivákovi alebo úlohy v An Italian Straw Hat alebo v Štyroch ročných obdobiach.

Hosťovala na mnohých galavečerochvrátane Stars of the 21st Century Gala v New York City, International Ballet Gala v Madride, Gala of International Dance Stars v Cincinnati, International Ballet Festival v Miami alebo Houston Ballet Gala. V roku 2005 stvárnila rolu Dulciney vo svetovej premiére znovuuvedeného predstavenia Don Quixote G. Balanchina, v réžii Suzanne Farrell vo Washingtone D.C.

V roku 2014 ju zaradili medzi „100 Španielov“ za jej úspechy v zahraničí a tiež je od roku 2012 na Kanadskom chodníku slávy. Od roku 2011 je nositeľkou španielskeho Dôstojníckeho kríža za civilnú službu a napísala svoju prvú detskú knihu T is for Tutu: A Ballet Alphabet.

„Prvá sólistka Sonia Rodriguez bola neúnavne na javisku po väčšinu predstavenia, perfektne zachytávajúc mix hravej nevinnosti a úžasu, keď sa na svojej ceste stretáva s jedným podivným výjavom za druhým.”

Los Angeles Magazine, 2012

 

Piotr Stanczyk sa narodil v poľskej Poznani, študoval na tamojšej Štátnej baletnej škole a neskôr prešiel do kanadskej National Ballet School. K National Ballet of Canada sa pridal v roku 1998 a jeho prvým sólistom je od roku 2008.

Piotrov repertoár zahŕňa hlavné úlohy v baletoch Onegin, kanadskej premiére Električky zvanej túžba, Labutie jazero, Pinocchio, Spiaca krásavica, Don Quixote, Giselle, Rómeo a Júlia, Nižinskij, Alicine dobrodružstvá v krajine zázrakov, Luskáčik, a v mnohých iných. Tiež účinkoval v súčasných choreografiách autorov ako Alexei Ratmansky, Wayne McGregor, Kevin O’Day alebo John Neumeier.

Ako hosť sa predstavil aj vo Viedenskej opere, na International Ballet Festival of Miami, v Charleston Ballet a na Brott Music Festival.

V roku 2012 sa stal držiteľom prvej ceny Rolex Dancers Award a tiež získal cenu William Marrié Award za dramatickú výnimočnosť v roku 2003 za svoju rolu Jaguára v predstavení Vták ohnivák.

„(V Rómeovi a Júlii) Mercutio, fantastický Piotr Stanczyk… ponúka fúziu komédie a filigránskej práce nôh.“

Los Angeles Times, 2014

Sólisti National Ballet of Canada vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

Balletto di Milano

Balletto di Milano je jedným z najzaujímavejších kultúrnych fenoménov súčasného Talianska s vysokou umeleckou kvalitou, reprezentujúc taliansky tanec svojimi výnimočnými predstaveniami po celom svete. Pod vedením Carla Pestu a počas svojej histórie spolupracoval Balletto di Milano s renomovanými tanečníkmi a svetovo uznávanými choreografmi.

Milánsky balet sa stal prvým talianskym súborom, ktorý vystupoval na javisku Veľkého divadla v Moskve (1999). Zožal úspechy vystúpeniami v Anglicku, Írsku, Švajčiarsku, Španielsku, Nemecku a je jedným z najpopulárnejších talianskych súborov v zahraničí. V období rokov 2015-2017 sa okrem účinkovania v najväčších talianskych divadlách podieľal aj na prestížnych medzinárodných podujatiach vrátane Saaremaa Opera Festival v Estónsku (2015), kde získal viaceré prestížne ocenenia.

Súbor v roku 2017 reprezentoval Taliansko na Special Inauguration Gala festivalu FITUC v marockej Casablance, kde bolo Taliansko čestným hosťom roka. V októbri 2017 súbor dostal ocenenie „Box Office Excellence Award“, Oscar della Danza.

Giulia Simontacchi vyštudovala tanec na DAMS / Univerzite v Padove. Počas štúdia absolvovala rôzne stáže pod vedením medzinárodne uznávaných pedagógov, tancovala v súbore súčasného tanca  „The Simple Company“ a účinkovala v tanečnom filme Iago Volfanga de Biasiho (2008). Od roku 2013 účinkuje v Balletto di Milano, kde ako prvá sólistka stvárňuje kľúčové úlohy v predstaveniach Anna Karenina, La Traviata alebo Rómeo a Júlia.

Federico Mella sa do Balletto di Milano dostal už ako 17-ročný stážista. Členom súboru sa stal v roku 2012 a po niekoľkých dôležitých rolách bol vybraný pre svoj debut na pozícii prvého sólistu v roku 2013 v predstavení Rómeo a Júlia režiséra Giorgia Madiu. Momentálne stvárňuje hlavné úlohy vo všetkých inscenáciách Balletto di Milano vrátane Luskáčika, Carmen či Popolušky. Súbor reprezentoval v roku 2014 na Grand Gala Mariinskeho baletu v Sankt Peterburgu, na Great Water Show v Monteverde alebo Batumi International Gala v Gruzínsku. V roku 2017 bol spoluautorom choreografie baletu Šeherezáda pre FITUC festical v Casabalnce v Maroku. V sezóne 2017/2018 dostal rolu Sigefrieda v novom Labuťom jazere estónskeho choreografa Teeta Kaska.

Sólisti Balletto di Milano vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

Companhía Nacional de Bailado

Portugalský národný balet je prvou scénou tanečného umenia Portugalska už od svojho založenia v roku 1977. Produkuje klasické aj moderné tanečné predstavenia a jeho sólisti sa predvedú na Slovensku po prvý krát s číslom Lento para Quarteto de Cordas od popredného portugalského choreografa Vasca Wellenkampa.

Peggy Konik sa narodila vo Francúzsku, kde začínala s tancom pod vedením svojich rodičov, bývalých tanečníkov. Študovala na konzervatóriu v Rouen. Od roku 1989 do roku 1992 bola slobodnou umelkyňou, účinkovala v Bordeaux, Toulouse a v Limoges.

V roku 1992 nastúpila do Opery Toulon, kde pod vedením Jeana Louisa Ivanoffa pôsobila ako sólistka v inscenáciách klasického repertoára. V roku 1997 odišla do Madridu, kde dostala angažmán vo Victor Ullate Ballet a v roku 2000 sa stala prvou sólistkou. Stvárnila tu množstvo úloh klasického aj moderného repertoára ako Don Quixote, Giselle, Vták ohnivák, Van Gogh a ďalších. Od roku 2003 pôsobí v  Portugalskom národnom balete ako prvá sólistka a stvárňovala hlavné roly v desiatkach inscenácií popredných svetových choregrafov ako G. Balanchine, N. Duato, W. Forsythe, E. Clug a ďalších.

Vystupovala na International Gala v Japonsku, medzinárodnom gala Portugalského národného baletu, na tanečnom festivale Bodrum v Turecku, Gala Logroño v Španielsku a v ďalších galaprogramoch vo Francúzsku, Španielsku, Nemecku, Taliansku, USA alebo v Mexiku.

Okrem aktívneho vystupovania sa venuje pedagogickej práci, od roku 2016 vyučuje tanec členov súboru Portugalského národného baletu a ako asistentka pôsobila v iTMOi / Akram Khan Company a pre inscenáciu Labutie jazero Fernanda Duarteho. V roku 2017 bola členkou poroty tanečnej súťaže vo Faro-Dançarte.

João Pedro Costa je mladý portugalský tanečník, absolvent Portugalského národného konzervatória. Jeho prvými skúsenosťami bola stáž v Companhía Portuguesa de Bailado Contemporâneo, v  súbore súčasného tanca, v ktorom spolupracoval s popredným portugalským choreografom Vascom Wellenkampom na predstavení Fado, Rituals and Shadows.

Od roku 2015 je členom súboru Portugalského národného baletu, kde účinkuje v klasických aj moderných inscenáciách, medzi inými Spiaca krásavica, Labutie jazero, Bajadéra, Orfeus a Eurydika a ďalších.

Sólisti Portugalského národného baletu vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

Slovinské národné divadlo

Symphony of Sorrowful songs
Režisér Tomaž Pandur v predstavení Symfónia bolestných piesní vstúpil do toku času – imaginárneho, nevysvetliteľného a nedotknuteľného cyklu nášho bytia, do kolobehu života a smrti, intímnej histórie strát, hľadania pravdy – ako pútnik, ktorý vidí ďalej v čase a priestore. Do hudby Henrika Mikołaja Góreckeho vytvoril sedem scénických obrazov, zdieľajúcich svoj naratív s vizualitou suprematizmu. V inej realite, inom prúde vedomia, prasklín a rán, namaľoval báseň nevypovedaného v hľadaní absolútnej krásy – všetkého, čo je nemožné vyjadriť slovom v prúdením myšlienok, ale možné vyjadriť jazykom divadla. V Symfónii bolestných piesní Tomaž Pandur v spolupráci s choreogafom Ronaldom Savkovićom vytesal dotyk nedosiahnuteľného, neuchopiteľného a nevnímateľného – kybernetický čas divadelnej reflexívnej rovnice.

„Len jedna cesta je možná: cesta dovnútra.“
Andrej Tarkovskij 

Giorgia Vailati sa narodila v Seriate v Taliansku. Počas štúdia na baletnej škole A Passo di danza sa zúčastnila mnohých celoštátnych súťaží a medzinárodných kurzov, okrem iného v Royal Ballet School, La Scala Ballet School a Royal Academy of Dance. V roku 2012 nastúpila na trojročné štúdium v John Cranko School v nemeckom Stuttgarte,  ktorú absolvovala v roku 2014. Počas štúdia účinkovala v Jednoduchej symfónii Alastaira Marriotta a patrila medzi niekoľko málo vybraných študentov, ktorí účinkovali v Balanchinovom Allegro Brillante spolu so sólistami Stuttgart Balletu.

Hneď po skončení štúdia sa stala členkou súboru Stuttgart Ballet a účinkovala v baletoch Onegin, Skrotenie zlej ženy (oba od Johna Cranka), Giselle, Krabat a Električka zvaná túžba. V roku 2015 sa stala demisólistkou baletu Slovinského národného divadla pod vedením Sanje Nešković Peršin. Tancovala v produkciách Cacti a Labutie jazero a už vo februári 2016, vo svojej prvej sezóne v súbore, stvárnila svoju prvú hlavnú úlohu Aurory v Spiacej krásavici. Neskôr účinkovala v baletoch Dr. Živago, Rómeo a Júlia, Luskáčik, Symfónia bolestných piesní, Orphic Hymn, v Labuťom jazere. Vo februári 2017 sa stala sólistkou Slovinského národného divadla.

Kenta Yamamoto sa pochádza z Japonska. V rokoch 2004-2008 študoval na Shanghai Dance School v Číne. V roku 2008 nastúpil do Royal Ballet School v Londýne, kde študoval do roku 2010. V roku 2006 absolvoval letnú školu K-Ballet v Japonsku a v roku 2010 Los Angeles Southland Summer Ballet School v USA.

Medzi jeho úspechy na javisku patrí účinkovanie v Labuťom jazere a Španielskom tanci z tohto predstavenia v Dance School v Šanghaji (2006, 2007), variácie z baletov Don Quixote a Giselle v Japonsku (2008), Coppélia v Royal Ballet School Annual Production v Londýne (2009), variácie z baletov Bajadéra a Labutie jazero v Japonsku (2009) a tiež Popoluška (2010) a La Valse (2010) v London Royal Ballet.

Kenta Yamamoto je členom baletného súboru Slovinského národného divadla od roku 2010. Do povedomia sa zapísal vynikajúcim účinkovaním v baletoch Luskáčik, Giselle, Stravinsky, Coppélia na Montmartri, Spiaca krásavica, Don Quixote, Tristan a Izolda, Labutie jazero alebo Rómeo a Júlia.

Sólisti Slovinského národného divadla vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

GÖTERBORGOPERANS DANSKOMPANI: JÁN ŠPOTÁK, LEE-YUAN TU

 It Takes Two To Tango

Názov tanečného duetu Jána Špotáka a Lee-Yuana Tu sa odvoláva na anglickú frázu, vyjadrujúcu spoluúčasť a zdieľanie zodpovednosti v zložitej situácii v ktorej sa dvaja ľudia ocitli. Vyjadruje proces rozhodovania sa; snaha zotrvať verný samým sebe navzdory očakávaniam, hodnotám a identitám, ktoré si vybrala naša spoločnosť. Samozrejme, existujú chvíle, keď sú rozhodnutia zložitejšie a komplikovanejšie.  Spravili by sme však to isté rozhodnutie znova ak by sme mali možnosť vedieť čo sa stane keď sa rozhodneme?

Ján Špoták je jediný Bratislavčan spomedzi tohtoročných účinkujúcich CHOREA GALA. Študoval tanec na bratislavskej VŠMU a už počas štúdia pôsobil ako pedagóg a choreogaf v tanečnom divadle Bralen a účinkoval v Slovenskom národnom divadle a Mestskom divadle Brno. Stal sa tiež sólistom Slovenského divadla tanca, kde v réžii a choreografii Jána Ďurovčíka účinkoval v predstaveniach tanečného divadla ako Vták ohnivák, Labuťko či Bolero / Príbeh matky, ktoré boli vo viacerých ohľadoch prelomovými dielami tanečného umenia na Slovensku po roku 2000. Od roku 2009 úspešne pôsobí na severe Európy, 3 roky tancoval vo švédskom súbore Norrdans, pôsobil v Dánskom divadle tanca (2012-2013) a od roku 2013 pôsobí v tanečnom súbore Göteborskej opery vo Švédsku.

V sezóne 2008/2009 bol nominovaný na slovenského tanečníka roka cien TAOS v kategórii moderný tanec.

Lee-Yuan Tu študoval na Taipei National Universtiy of the Arts a počas štúdia absolvoval aj študijnú stáž v New Yorku na SUNY Purchase College. Venuje sa rôznym tanečným žánrom a technikám, okrem baletu aj súčasnému tancu, technike Marthy Graham, indonézskemu klasickému tancu, čínskemu folklóru, Kong Fu, hiphopu, akorbacii či taj-či.

Okrem vystupovania popri štúdiu má za sebou skúsenosti z pôsobenia vo Focus Dance Company, s ktorou cestoval po Taiwane, Indonézii a Číne, tancoval v divadle Korzo v holandskom Haagu, v Holandskom divadle tanca, v Shobana Leyasingh Dance v Londýne a od roku 2013 je kolegom Jána Špotáka vo švédskom Göteborgu.

Sólisti Göteborgsoperans Danskompani vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

ANA KIPSHIDZE, EDUARD BABLIDZE: BALET OPERA NARODOWA WARSZAWA

Chord
Každý tanečník v tomto duete musí byť hudobníkom. Základom tanca v ňom je harmónia medzi tanečníkmi a hudbou. Každý sám aj obaja spolu vyjadrujú špecifický akord alebo zvuk, kopírujúc štruktúru hudby. Každé Pas, adagio, zdvih, skok či zotrvanie bez pohybu, ktorý tanečníci vykonajú, musí byť striktne koordinovaný s hudbou. Rozsah pohybov je identický s s dynamikou hudby. Choreografická štruktúra vychádza z hudobnej štruktúry. Tanečníci nasledujú hudobné vzorce, ktoré vychádzajú z hudobných nástrojov. Reč tela sa adaptuje z hudobného rytmu.

„Sledujúc predošlý ročník festivalu CHOREA som si s radosťou všimol, že sa program koncentroval na modernú baletnú techniku. To bolo mojou najväčšou inšpiráciou pri vytvorení tohto duetu – použiť moderný pohybový jazyk, založený na klasickom tanci.“

Eduard Bablidze, autor choreografie, tanečník

Ana Kipshidze
Pochádza z Gruzínska, študovala v Tbilisi na Štátnej umeleckej škole Vachtanga Čabukianiho. Ihneď po štúdiu sa stala prvou sólsitkou Gruzínskej štátnej opery, kam sa po ročnej anabáze v poľskej Poznani vrátila na ďalšie tri roky. Od roku 2005 do roku 2008 pôsobila ako sólistka v Gdaňsku, v Baltskej opere. V roku 2008 prešla do poľskej Národnej opery vo Varšave, kde už desať rokov účinkuje ako sólistka.

Eduard Bablidze
Narodil sa v Gruzínsku, študoval tanec na Štátnej umeleckej škole Vachtanga Čabukianiho v Tbilisi, tanečnú pedagogiku na Hudobnej univerzite Fryderyka Chopina vo Varšave tiež manažmen na Varšavskej univerzite.

Desať rokov bol prvým sólistom v Gruzínskej štátnej opere v Tbilisi, v Poľsku pôsobí od roku 2001. Bol sólistom Poznaňskej opery, Baltskej opery v Gdaňsku a 8 rokov v Národnej opere vo Varšave ako tanečník a choreograf. Momentálne sa okrem galavystúpení venuje choreografickej a pedagogickej práci v Krakovskej opere.

Ana Kipshidze a Eduard Bablidze vystúpia na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

SLOVENSKÉ DIVADLO TANCA

Slovenské divadlo tanca (predtým Bratislavské divadlo tanca) vzniklo v roku 1997 a je najúspešnejším slovenských telesom prezentujúcim moderné tanečné predstavenia. Od roku 2008 bolo desať rokov jeho domovskou scénou Divadlo Tower Stage.

SDT je nezávislé tanečno-divadelné teleso fungujúce na projektovej báze a spolupracuje s najlepšími tanečnými interpretmi súčasnej slovenskej i európskej scény. V jeho repertoári sú tituly totálneho divadla, v ktorých sa spája hudba, tanec a činoherné prvky: medzi inými Carmen, Vták ohnivák, Labuťko, Bolero/Príbeh matky, či Rómeo a Júlia. Počas svojej existencie realizovalo SDT viac ako 1 500 predstavení.

Jeho umeniu tlieskali diváci vo svetových metropolách ako New York, Londýn, Tokio, Peking, Rím, Madrid, Quebec, či Amsterdam.

Na jeseň 2017 absolvovalo úspešné Carmen World Tour v národných divadlách Chorvátska, Srbska, v historickej opere národného divadla v Helsinkách a v Mexico City. V apríli 2018 sa vrátilo na turné po Fínsku ako súčasť podujatí oslavujúcich 25. výročie vzniku Slovenskej republiky.

Súčasťou programu CHOREA GALA bude duet z predstavenia Vták ohnivák, ktoré bolo prelomovým dielom v oblasti tanečného divadla na Slovensku a ako prvé slovenské predstavenie tohto druhu absolvovalo v roku 2009 svetové turné po New Yorku, Londýne, Prahe, Amsterdame a ďalších svetových metropolách. Hlavnú mužskú rolu v ňom stvárnil Ján Špoták, dnes tanečník s úspešnou kariérou v zahraničí, tiež vystupujúci na CHOREA GALA.

Miroslav Martinovič sa v rokoch 1994 až 2010 súťažne venoval spoločenským tancom. Od roku 2004 začal vykonávať tanec ako svoju profesiu. Účinkoval a účinkuje v mnohých prevažne muzikálových predstaveniach, ale aj v tanečných projektoch na rôznych divadelných scénach doma i v zahraničí. Niekoľko rokov spolupracuje so Slovenským divadlom tanca. Je členom tanečného zoskupenia Credance (finalisti ČSMT 2012). V posledných rokoch je prvým sólistom Slovenského divadla tanca, kde stvárňuje napríklad Dona Josého vo veľaúspešnej inscenácii Carmen, s ktorou absolvoval svetové turné 2017 a turné po Fínsku 2018. Tiež predviedol bezprecedentný výkon v premiére SDT Richard III. v titulnej postave. Medzi iné tituly, v ktorých účinkoval a účinkuja, patria: West Side Story, Na skle maľované, Rómeo a Júlia, Jesus Christ Superstar a mnohé iné. Hosťoval tiež v predstavení Búrka (The Tempest) Opery Graz.

Ivana Kučerová je skúsená slovenská tanečnica a choreografka, ktorá aktívne pôsobila a pôsobí na profesionálnych scénach Slovenského divadla tanca, Slovenského národného divadla, Divadla Nová scéna, Štátneho divadla Košice, Bábkového divadla Košice a ďalších. Ako tanečnica sa prezentovala na domácich aj zahraničných javiskách v Kanade, Taliansku, Číne, Francúzsku, Rakúsku, Mexiku, Chorvátsku, Srbsku, Fínsku a ďalších krajinách. Do jej repertoára patria tituly ako Vták Ohnivák, Jesus Christ Superstar, Carmen, Richard III., Cats, Mamma Mia, Rómeo a Júlia, Na skle maľované, The Fifth Element a ďalšie.
„Javisko je môj druhý domov“.

Choreografia: Ján Ďurovčík
Hudba: P. I. Čajkovskij – Labutie jazero
Kostýmy: Martin Černý
Umelecký riaditeľ: Martin Kováč

Slovenské divadlo tanca sa predstaví na večeroch CHOREA GALA v Košiciach a Bratislave, 9. a 10. júna 2018.

Balet Národního divadla

Národné divadlo je reprezentatívnou scénou Českej republiky. Je jedným zo symbolov národnej identity a súčasťou národnej identity a súčasťou európskeho kultúrneho priestoru. Je nositeľom národného kultúrneho dedičstva a zároveň priestorom pre slobodnú umeleckú tvorbu. Je živým umeleckým organizmom, ktorý chápe tradíciu ako úlohu na stále nové riešenie a ako úsilie o najvyššiu umeleckú kvalitu.

Dnešnú podobu Národného divadla tvoria štyri umelecké súbory – Opera, Činohra, Balet a Laterna Magika – a pod umeleckú správu divadla patria štyri scény – Národní divadlo, Státní opera, Stavovské divadlo a Nová scéna. Umelecké súbory Činohry, Opery a Baletu vyberajú svoj repertoár z bohatého klasického odkazu, ale vedľa domácich autorov sa zameriavajú aj na svetovú tvorbu.

Alina Nanu sa narodila v Kišiňove, kde študovala na Štátnom moldavskom tanečnom konzervatóriu a v roku 2010 absolvovala na Tanečnom konzervatóriu hl. m. Prahy. So školou absolvovala niekoľko turné po celom svete, napríklad po Španielsku, Nemecku alebo USA. Už počas štúdia sa zúčastnila mnohých súťaží a k jej nejvýraznejším úspechom patrí zisk 2. miesta na Medzinárodnej baletnej súťaži v Brne v roku 2009 a 1. cena v Medzinárodnej baletnej súťaži v Rumunsku, tiež v roku 2009.

Svoju profesionálnu kariéru začala v sezóne 2010/2011 ako členka súboru baletu Štátnej opery Praha a od sezóny 2011/2012 bola jeho sólistkou. Diváci ju mohli vídať napríklad v titulnej úlohe Odetty/Odilie v Čajkovského Labuťom jazere, ako Kitri v Donovi Quijotovi alebo ako Myrthu v Giselle. Od sezóny 2012/ 2013 získala angažmán v Balete Národného divadla v Prahe, najprv ako sólistka a potom ako prvá sólistka (2015).

Giovanni Rotolo sa narodil v Taliansku, baletu sa začal venovať ako 14-ročný na Accademia Internazionale Coreutica vo Florencii, ktorú absolvoval v roku 2011 pod vedením Elisabetty Hertel. V auguste a septembri 2010 účinkoval vo West Australian Ballet v Perthe (umelecký riaditeľ Ivan Cavallari) v inscenácii choreografie Marcie Haydée Spiaca krásavica.

S úspechom sa zúťastnil niekoľkých súťaží v Taliansku a iných krajinách. Na festivale Rieti Danza 2008 získal tretie miesto v kategórii „junior klasický tanec“, v súťaži Settimana Internazionale della Danza Spoleto 2011 sa umiestnil tretí v kategórii „senior súčasný tanec“ a vo Svetovej baletnej súťaži v americkom Orlande získal bronzovú medailu v kategórii „senior“.
V auguste 2011 sa stal členom Baletu Národného divadla v Prahe pod vedením Petra Zusku. V roku 2013 bol vymenovaný demisólistom, v roku 2015 sólistom a od roku 2016 je prvým sólistom.

Štátne divadlo Košice

Baletný súbor Štátneho divadla Košice patrí medzi popredné umelecké telesá na Slovensku aj v zahraničí. Baletný súbor existuje od roku 1947 a prešiel rôznymi podobami a transformáciami vzhľadom k dobe, v ktorej sa nachádzal. Svoju renesanicu zažíva od roku 2000, keď sa umeleckého vedeni baletu ujal známy slovenský choreograf a režisér Andrej Šoth. Svojou choreografickou a režijnou tvorbou, ale aj sugestívnym vnímaním umenia či divadla zanechal hlbokú profesionálnu stopu v balete Štátneho divadla Košice. Vytvoril množstvo baletných titulov, ktorými sa súbor preslávil nielen doma, ale aj v zahraničí. Pod jeho vedením kolektív získal množstvo ocenení a svojou kvalitou sa zaradil medzi popredné európske profesionálne súbory.

V súčasnosti pod vedením Andriia Sukhanova baletný súbor disponuke kvalitným zložením tanečníko a rozmanitým repertoárom všetkých žánrov, ktoré do kamenného divadla patria. V repertoári sú svetoznáme klasické tituly ako Labutie jazero, Spiaca krásavica, Luskášik, Giselle, Bajadéra, neoklasické balety ako Anna Karenina, Rómeo a Júlia, Carmen alebo Spartakus, a tiež súčasné tituly ako Smrť v Benátkach, Sándor Márai, Verdi Requiem, Charlie Chaplin, Denník Anny Frankovej, Hamlet či ďalšie.

Sergii Iegorov sa narodil v Kyjeve, kde vyštudoval tanec na konzervatóriu a vysokej škole. Už počas štúdia bol sólistkom Ukrajinského národného divadla v Kyjeve, kde strávil 8 rokov. Od roku 2006 sa stal sólistom Štátneho divadla Košice, v rokoch 2010-2011 bol sólistom Slovenského národného divadla a už sedem rokov opäť pôsobí v Košiciach. Jeho repertoár zahŕňa sólové party v tituloch ako Labutie jazero, Carmen, Rómeo a Júlia, Requiem, Odysseus, Bajadéra, Spartakus, Popoluška a v mnohých ďalších.

Je laureátom a víťazom popredných priečok na tanečných súťažiach na Ukrajine a vo svete,  v roku 2009 získal cenu TAOS pre najlepšieho tanečného umelca v klasickom tanci. Účinkoval na festivaloch v Japonsku, Taliansku, Portugalsku, Španielsku, Mexiku, Nemecku, Turecku, Kanade, Rusku a v mnohých ďalších krajinách.

Vasyl Sevastyanov tiež pochádza z Kyjeva, kde vyštudoval tanec na konzervatóriu a choreografiu na vysokej škole. Už po skončení konzervatória sa stal sólistom v Štátnom divadle Košice, kde neskôr začal pôsobiť aj ako asistent choreografa. V rokoch 2010-2012 hosťoval v bratislavskom SND, od roku 2015 hosťuje aj v balete v maďarskom Šoprone.

Stvárnil množstvo postáv, predovšetkým hlavných, v baletoch Labutie jazero, Svadba podľa Figara, Carmen, Rómeo a Júlia, Zvonár u Matky Božej, Malý princ, Requiem, Luskáčik, Odysseus, Bajadéra, Giselle, Spartakus, Popoluška a v iných. Na zájazdoch a festivaloch účinkoval v Španielsku, Taliansku, Nemecku, Mexiku, Maďarsku, Poľsku, Českej republike, na Ukrajine, v Kanade, Rusku a v ďalších krajinách.

Sólisti Štátneho divadla Košice sa predstavia na CHOREA GALA v Košiciach 9. júna 2018.