Zavrieť

Chorea 2023

Balet Národného divadla opery Rím

Názov diela: Prelude à l’après-midi d’un Faune
Choreografia: Davide Bombana
Hudba: Claude Debussy

Balet Talianskeho národného divadla – Teatro dell’Opera di Roma vznikol spolu s pôvodným založením divadla ešte v roku 1880. Počas svojej histórie niekoľkokrát zmenil názov, ktorý súvisel s rôznymi historickými udalosťami ako aj s rekonštrukciami budovy divadla.
Najväčší rozmach zažil balet v druhej polovici 20. storočia a dnes je najprestížnejším baletom pôsobiacim ako súčasť Národného divadla v Taliansku.
Svojou pestrou škálou predstavení a žánrov láka celé generácie divákov. Balet dáva priestor Talianskym ale aj zahraničným choreografom a tanečníkom. V súčasnosti je umeleckou vedúcou baletu Eleonora Abbagnato. Balet počas svojho pôsobenia naštudoval obrovské množstvo choreografií od takých významných choreografov, akými sú Petit, Bausch, Forsythe, Neumeier, Kylián, Robbins, Béjart a Preljocaj
Balet je držiteľom mnohých medzinárodných ocenení.

Federica Maine
Narodila sa v Recco (Janov, Taliansko) v roku 1985 a svoje baletné štúdiá začala v Bergame u učiteľky Marie Luisy Roty. Potom ju prijali na baletnú školu Accademia Teatro della Scala v Miláne a nakoniec pokračovala vo vzdelávaní u Wiebeho Moeysa. Zúčastnila sa mnohých súťaží, ako napríklad „Medzinárodná tanečná súťaž“ v Spolete (kde sa umiestnila na druhom mieste). Od roku 2006 bola súčasťou baletného súboru „Maggio Danza“ až do jeho zrušenia v roku 2015, účinkovala v tvorbe choreografov ako Lucinda Childs a George Balanchine a spolupracovala s renomovanými umelcami ako Foniadakid, Soto, Bombana, Moricone. , Monteverde, Preljocaj, Derevianko, Nappa, Ventriglia A Mancini. Hrala rolu Odette/Odile v predstavení „Labutie jazero“ od Chalmera a v júni 2012 získala ocenenie „Danza & Danza“ ako Mladý objav. V roku 2014 si ju Davide Bombana vybral, aby interpretovala jeho „Prélude à l’aprés-midi d’un faune“ a následne v jeho podaní Carmen. V auguste 2015 vstúpila do baletného zboru „Teatro dell’Opera di Roma“ v réžii Eleonory Abbagnato, ktorý ju v roku 2018 ustanovil ako sólistku. Pre toto teleso tancovala v baletoch Labutie jazero (Wheeldon; Pech), Luskáčik (Peparini), Netopier (Petit), Carmen (Petit, Jiří Bubeníček). Stvárnila aj sólové úlohy v inscenáciách Giselle (), Spiaca krásavica (Jean-Guillaume Bart), Don Quijote od choreografov ako Rouane, Hilaire, Robbins, Forsythe a mnohých iných.

Lorenzo Terzo
Jeho profesionálna baletná kariéra je spojená s mnohými prestížnymi baletnými súbormi, ako napríklad Staatsteather Nürnberg Ballet pod vedením Goya Montera, či balet Národného divadla v meste Mannheim pod vedením Stephana Thossa. Počas svojej kariéry účinkoval ako sólista v mnohých baletných predstaveniach nielen týchto telies, ale ako hosťujúci sólista aj v iných baletných telesách. Do hlavných rolí si ho vybralo množstvo choreografov moderného baletu, ako Jeroen Verbruggen Marco Goecke, William Forsythe, či Christian Spuck.
V súčasnosti hosťuje ako sólista Baletu Národného divadla v Ríme.

Ballet de Barcelona

Názov choreografie: Chronos
Hudba: Kirill Richter
Choreografia: Ross Freddie Ray

Ballet de Barcelona bol založený v máji 2019 pod vedením Američana Chasea Johnseyho a Kataláncov Carlosa Reneda a Caroliny Masjuan.
Ballet de Barcelona odohral od svojho vzniku so svojimi 8 produkciami už 93 predstavení pre viac ako 49 000 divákov. Okrem svojho rozsiahleho turné po Katalánsku vystupoval aj v iných častiach krajiny, ako sú Alicante, Murcia a Logroño, a tiež si vybudoval medzinárodnú prítomnosť svojimi turné po Francúzsku a Andorre. Jeho medzinárodní umelci reprezentovali Švédsko, Japonsko, Švajčiarsko a Spojené štáty americké. Ballet de Barcelona nedávno tancoval na prestížnom Ubumuntu Arts Festival v Rwande (Afrika), ako aj na módnej šou Barcelona Fashion 2023 pre ESCORPION.
Teleso má teraz umelcov mnohých národností a je medzinárodnou referenciou vo svete klasického a súčasného tanca.
Od svojho vzniku je kľúčom k jeho rozvoju a rastu lojalita divadiel, festivalov a sál a nadšený ohlas publika. Tlačové médiá, ktoré teleso sledujú a recenzujú jeho premiéry a jeho úspechy prispeli na tejto ceste k vybudovaniu vlastného a diferencovaného repertoáru v rámci rôznorodých štýlových foriem, ktoré možno v tanečnom umení preskúmať.

Hisaki Ida
Hisaki je pôvodom z Osaky v Japonsku a začala tancovať vo veku 3 rokov v Yogachi Yasuko Ballet Studio.
V roku 2018 Kasai začala svoje profesionálne vzdelávanie na Alberta Ballet School pod vedením Murraya Kilgoura. V rokoch 2018 a 2019 ako študentka stvárnila niektoré úlohy v baletoch ako Luskáčik a Spiaca krásavica v Alberta Ballet Company.
V roku 2020 nastúpila do Ballet de Barcelona ako praktikantka. V Ballet de Barcelona predviedla Hisaki mnoho rolí v baletoch Luskáčik, Labuťom jazere a v mnohých iných baletných predstaveniach.

Anna Ishii
Anna sa narodila v Japonsku a tanečné vzdelávanie začala vo veku 5 rokov v baletnom štúdiu Yamada vo svojom rodnom meste. Študovala aj na Austrálskej baletnej škole v Austrálii a Kráľovskej baletnej škole v Antverpách v Belgicku a zúčastnila sa niekoľkých letných programov, ako Americké baletné divadlo a P.A.R.T.S. Rosas v Belgicku.
Po absolvovaní Kráľovskej baletnej školy v Antverpách sa Anna vrátila do Japonska a pridala sa k Tokyo City Ballet, kde okrem iných tancovala v baletoch Labutie jazero, Luskáčik, Coppélia, Rómeo a Júlia, Giselle, Šípková Ruženka, Paquita a Karneval zvierat. Tancovala aj hlavné úlohy v choreografiách vytvorených výhradne pre Tokyo City Ballet.
Po 5 rokoch pôsobenia v Tokyo City Ballet sa rozhodla vrátiť do Európy do Ballet de Catalunya, kde pracovala s Remi Wortmeyerom a Larissou Lezhninou.
V roku 2019 nastúpila do Ballet de Barcelona od jeho prvého dňa a debutovala v júni 2019 v divadle Condal v Barcelone. Predstavila Le Corsaire Pas de Deux a debutovala ako Cukrová víla v Luskáčikovi v decembri 2019. V januári 2020 debutuje ako choreografka v novej inscenácii Ballet de Barcelona s Petrom a vlkom.

Ricardo Bravo
Na začiatku svojej kariéry sa mu podarilo získať rôzne ocenenia a štipendiá. V roku 2017 sa Ricardo Bravo zúčastnil argentínskej súťaže ‚Danzamerica‘, kde získal druhé miesto v súčasnom tanci a otvorili sa mu dvere do Barcelony v Španielsku, kde začal profesionálne štúdium klasického baletu a charakterových tancov podporované Univerzitou Rey Juan Carlos v pobočke Barcelona Dance Center. Spolupracuje s choreografmi ako Ramon Oller, Leandro Perez, Daniel Sene a Elizabeth Perez.
V roku 2019 sa Ricardo zúčastnil letného Cuballetu, kde spolupracoval s Laurou Alonso, Hectorom Figueredom a Orlandom Salgadom, debutoval v úlohe „Espada“ v balete „Don Quijote“ v Auditori v Sant Cugat.
V súčasnosti je tanečníkom v súbore súčasného tanca Eyan Dance Company pod vedením Andrey Sala a pokračuje vo svojich profesionálnych skúsenostiach s Ballet de Barcelona pod vedením Chase Johnseyho a Carlosa Reneda, kde mal doteraz možnosť tancovať v inscenáciách „Luskáčik“. , ‚Mixed Bill‘, ‚Peter a vlk‘ a ‚Tongues‘, pod vedením choreografou ako Anna Ishii, David Rodriguez, Chase Johnsey a Luke Prunty.

Staatsballett Berlin

Názov diela: Die Nacht
Choreografia: Arshak Ghalumyan
Hudba: kompilácia rôznych autorov

Staatsballett Berlin bol založený v roku 2004 ako výsledok znovuzjednotenia bývalých baletných súborov troch berlínskych operných domov – Deutsche Oper Berlin, Komische Oper Berlin a Staatsoper Unter den Linden. Konsolidáciou sa stal Staatsballett najväčším súborom v Nemecku (81 tanečníkov) a jediným klasicky vyškoleným baletným súborom pod záštitou Stiftung Oper v Berlíne. V rokoch 2004 až 2014 bol prvým umeleckým riaditeľom spoločnosti Vladimir Malakhov, po ňom nasledoval Nacho Duato (2014 až 2018). Pre sezónu 2018/19 nastúpil Johannes Öhman na post riaditeľa Staatsballett Berlin; pre sezónu 2019/20 ho vo vedení doplnil Sasha Waltz. Dr. Christiane Theobald prevzal funkciu dočasného umeleckého riaditeľa v auguste 2020. Od sezóny 23/24 sa novým umeleckým riaditeľom spoločnosti ujme Christian Spuck.

Arshak Ghalumyan
Arshak Ghalumyan sa narodil v Arménsku v roku 1985. V roku 2004 absolvoval arménsku národnú baletnú školu. Pokračoval na baletnej škole v Hamburgu a získal prvé angažmán v Staatsballet Berlin, kde bol v roku 2006 povýšený na demisólistu a v roku 2010 na sólistu. V roku 2018 sa stal jedným z umeleckých riaditeľov baletného súboru a následne umeleckým poradcom a učiteľom baletu pre program Mentorship v rokoch 2021/2022 a 2022/2023.
Počas svojej kariéry získal množstvo ocenení. Bol finalistom Prix de Lausanne, Istanbulskej medzinárodnej baletnej súťaže a niektorých ďalších medzinárodných baletných súťaží. Spolupracoval s choreografmi ako Patrice Bart, Vladimir Malakhov, Jiři Kylian, William Forsythe, Jerome Robbins, George Balanchine, Clark Tippet, Angelin Preljocaj, Nacho Duato, John Cranko, Maurice Bejart, John Neumeier, a mnohými ďalšími.
Pre Staatsballett Berlin vytvoril choreografie M.U.S.A., CO20, Mare Crisium a niekoľko ďalších. Vytvoril tiež choreografie pre Korea Ballet, Ballet Entertainment, Štátny balet Stara Zagora (Bulharsko), Ballet Arabesque (Bulharsko) a Štátnu baletnú školu Berlín (Nemecko).

Národný balet Bosny a Hercegoviny

Názov diela: Mare Nostrum
Choreografia: Davide Bombana
Hudba: Ľudová hudba zo Salenta, Taliansko

Národné divadlo v Sarajeve bolo založené v novembri 1921. Otvárací ceremoniál viedol Branislav Nušić, vtedajší vedúci výtvarného odboru ministerstva školstva. 9. novembra 1946 začala sarajevská opera svoju umeleckú činnosť premiérou hry B. Smetanu Predaná nevesta.
Sarajevský balet bol tiež založený v roku 1946, ale jeho prvé samostatné predstavenie Žatva B. Papandopula bolo odložené až na 25. mája 1950. Toto predstavenie znamenalo začiatok jeho profesionálneho rozvoja v rámci národného divadla.
Počas svojho pôsobenia sa Národný balet Bosny a Hercegoviny stal prestížnym baletným telesom, v ktorom počas jeho histórie hosťovalo množstvo prestížnych choreografov a tanečníkov. Svojou umeleckou kvalitou a širokým repertoárom zahrňujúcim mnohé baletné žánre si našiel svoje pevné miesto medzi prestížnymi baletnými súbormi Európy.

Tamara Ljubičić
Tamara Ljubičić sa narodila 19. februára 1990 v Novom Sade. Základnú a strednú baletnú školu ukončila v roku 2008 v Novosadskej baletnej škole v triede Biljany Njegovan. V tom istom roku získala angažmán v Balete Srbského národného divadla a o rok neskôr v baletnom súbore Národného divadla v Sarajeve. Ako prvá sólistka baletu Národného divadla Sarajevo tancuje hlavné úlohy vo všetkých baletoch klasického i moderného repertoáru. Spolupracuje s významnými domácimi a hosťujúcimi choreografmi ako Davide Bombana, Vasilij Medvedev, Edward Clug, Dinko Bogdanić a mnohými ďalšími.

Oleg Karacev
Narodil sa na juhu Ruska v malom meste Vladikavkaz, kde začal svoje choreografické vzdelanie v miestnej škole. Neskôr sa presťahoval do Moskvy a po štúdiu sa stal absolventom Bolshoi baletnej akadémie (2016). Počas absolventskej praxe účinkoval v balete Johna Neumeiera „Seasons“.
Získal bakalársky titul v choreografii na Bolshoi baletnej akadémii (2020).
Od roku 2016 bol sólistom ruského štátneho baletu, v roku 2018 povýšený na vedúceho sólistu. Od októbra 2022 je vedúcim sólistom Národného divadla v Sarajeve.
V jeho repertoári sú hlavné úlohy v baletoch Labutie jazero, Luskáčik, Giselle, Don Quijote, La Bayadere, Ondine, Chipollino, Le corsair, Esmeralda a mnohé iné.
Je víťazom viacerých medzinárodných baletných súťaží, ako napríklad Young Russia grand prix 2012, Dance Moscow 2019, Young ballet of the world 2021 a iných.

Lotyšský národný balet

Názov diela: Vták Ohnivák
Choreografia: Marco Goecke
Hudba: Igor Stravinsky

Lotyšský národný balet je jediným profesionálnym baletným súborom v Lotyšsku. Takmer storočná história lotyšského baletu úzko súvisí s najlepšími tradíciami ruskej školy klasického baletu. Týmto spôsobom sa klasické ruské baletné tradície odovzdávali z generácie na generáciu a nakoniec dali svetu také baletné hviezdy ako Michail Baryšnikov, Māris Liepa a Alexandr Godunov, z ktorých každý pôsobil práve v Rige.
Dnes je repertoár Lotyšského národného baletu založený na „perlách“ klasického baletu – ako Giselle, Labutie jazero, Luskáčik, Don Quijote, Le Corsaire, La Bayadère – ako aj na produkciách pod vedením súčasných choreografov, ktoré sa stali obľúbenými divákmi, ako Coppélia a Bachčisarajská fontána. Dôležitou súčasťou repertoáru sú aj neoklasické a súčasné balety ako Dracula, Nijinski, Serenade a Carmina Burana. Choreograf Aivars Leimanis je umeleckým riaditeľom Lotyšského národného baletu od roku 1993. Svoju pozornosť sústredil na obrody klasických baletov a spoločné projekty s renomovanými choreografmi, akými sú Krzysztof Pastor, Marco Goecke, Edward Clug, Hans van Manen, Thierry Malandain, Christian Spuck, Boris Eifman a Petr Zuska.
Lotyšský národný balet uviedol hosťujúce predstavenia v Theatre du Chatelet v Paríži; vo Veľkom divadle v Moskve; v Čínskom národnom centre múzických umení; v Staatsoper Hannover; v Teatro La Fenice v Benátkach; v Rímskej opere; v Edinburgskom festivalovom divadle; v Maison de la Danse v Lyone; v divadle Stanislavského Nemiroviča-Dančenka v Moskve a na mnohých ďalších scénach po celom svete.
Lotyšský národný balet tvorí viac ako 60 tanečníkov, medzi nimi sú laureáti prestížnych medzinárodných baletných súťaží – Moskovská medzinárodná baletná súťaž, Kórejská medzinárodná baletná súťaž, Medzinárodná baletná súťaž Valentiny Kozlovej, Juhoafrická medzinárodná baletná súťaž a ďalšie.

Skånes Dansteater

Názov diela: Carnival of the Animals
Choreografia: Marcos Morau
Hudba: Camille Saint-Saëns

Koncom leta 1995 sa Skånes Dansteater objavil ako nezávislý tanečný súbor. Po štyroch desaťročiach klasického baletu, opier, operiet a muzikálov Malmö Ballet v Mestskom divadle v Malmö sa začalo nové umelecké úsilie.
V priebehu rokov sa odvtedy stvorili stovky inscenácií z vôle meniť sa a rozvíjať sa v tanci a prostredníctvom tanca.
Skånes Dansteater je najväčšie nezávislé baletné teleso vo Švédsku. Je to súbor súčasného tanca, ktorý prezentuje diela švédskych a medzinárodných choreografov.
Skånes Dansteater aktívne pracuje na sprístupňovaní tanca ako umeleckej formy. Spolupracuje s profesionálmi švédskymi tanečníkmi a je členom organizácie Švédske múzické umenie.

Tiemen Stemerding
Tiemen tancuje so Skånes Dansteater od roku 2018 a doteraz pôsobil mnohých inscenáciách vytvorených pre tento baletný súbor. Narodil sa v roku 1995 v Holandsku, kde získal vzdelanie na Codarts University of the Arts v Rotterdame. Pred príchodom do baletného telesa spolupracoval napríklad s Miquelom G. Fontom v Habemus Corpus v Barcelone a v divadle Bielefeld pod vedením Simone Sandroni. V roku 2018 mu bola udelená cena „Young Talent Prize“ v Overijssel.

Hanna Nussbaumer
Hanna tancuje so Skånes Dansteater od roku 2020 v choreografiách Mari Carrasco, Eriky Silgoner, Anouk van Dijk, Tera Saarinena, Fernanda Mela a Marcosa Morau. Narodila sa v roku 1992 v Sydney v Austrálii. Po absolvovaní Ecole Ballet School sa presťahovala do Londýna a absolvovala s titulom BA (Hons) Rambert School of Ballet and Contemporary Dance. Hanna pokračovala v štúdiu na London School of Contemporary Dance, kde získala titul Master of Arts. Pred prijatím angažmánu v Norrdans v januári 2015 bola stážistkou v Dánskom tanečnom divadle. Tam mala možnosť pracovať s mnohými choreografmi vrátane Matsa Eka, Jo Strømgren, Martina Forsberga, Tiny Tarpgaard, Yossi Berg a Odeda Grafa a Katrin Hall.
Ako interpretka na voľnej nohe pôsobí v Prahe aj Londýne. Okrem toho pokračuje v štúdiu Romana’s Pilates Degree.

Michael Marquez
Michael tancuje so Skånes Dansteater od roku 2022 a spolupracuje s choreografmi Johannou Nuutinen, Terom Saarinenom a Marcosom Morau. Michael sa narodil a vyrastal medzi Filipínami a Talianskom a získal titul BFA z Juilliard School. Účinkoval a spolupracoval pri rekonštrukciách a tvorbách diel v spoločnostiach ako Ground Works Dance Theatre (USA) a Phoenix Dance Theatre (UK). Počas svojho pôsobenia v Spojenom kráľovstve pôsobil aj ako nezávislý účinkujúci v projektových britských spoločnostiach (Rendez-Vous Dance, DeNada Dance Theatre a Eleesha Drennan Dance), ako hosťujúci učiteľ pre spoločnosti a vzdelávacie inštitúcie a tvorca samostatnej produkcie.

Balet opery Poznaň

Názov diela: Take Me With You
Choreografia: Robert Bondara
Hudba: Radiohead

História baletu opery v Poznani sa začala písať v roku 1919 založením samotnej opery. Spoločnosť mala vtedy len 13 ľudí vrátane konateľa. Po obnovení suverenity Poľska v roku 1918 bol prvý baletný večer v Poznani s názvom Poľské polia koncipovaný tanečníkom, choreografom a prvým manažérom baletu Poznaňskej opery Michałom Kuleszom.
Po mnohých úspešných predstaveniach pod vedením mnohých poľských a zahraničných choreografov v apríli 1938 Balet opery v Poznani ako prvé teleso v Poľsku naštudoval Harnasie od Karola Szymanowského a Vtáka ohniváka od Igora Stravinského. Divadlo v Poznani bolo piatym v Európe (po Prahe, Paríži, Belehrade a Hamburgu), kde bolo uvedené Szymanowského dielo.
Keď vypukla druhá svetová vojna, sa po ovládnutí Nemcami Poznaňská opera stala známou ako Grosses Haus.
V roku 1945 asi tucet členov bývalého baletného súboru začal s obnovou baletu v Poznani. V roku 1945 bola založená aj baletná škola opery. Prvý povojnový baletný večer sa konal 6. apríla 1946 a v priebehu 4 rokov súbor naštudoval 11 baletov.
Balet opery Poznaň prežil obdobie socializmu, vydržal až dodnes a svojou umeleckou kvalitou sa navždy etabloval na vrchol európskych baletných súborov. V súčasnosti je jeho choreografom Robert Bondara.

Mateusz Sierant
Absolvent Všeobecnej baletnej školy v Poznani, ktorú absolvoval v roku 2007 pod vedením Włodzimierza Bułanowa.
Bol účastníkom 13. a 15. ročníka národnej tanečnej súťaže v Gdansku, 6. národnej tanečnej súťaže „Najlepší absolvent poľskej baletnej školy 2007“ v Štetíne, ako aj víťaz 3. ceny (bronzová medaila) na „Le chausson d‘ alebo” – Medzinárodná súťaž klasického tanca v Paríži v roku 2006. Okrem toho bol účastníkom mnohých poľských baletných a tanečných festivalov.
V roku 2007 sa ho ujal operný dom v Poznani, kde od roku 2008 zastáva post sólistu. Hral sólové role vo veľkých baletných klasikách ako: Rómeo a Benvolio v „Rómeovi a Júlii“ (E. Wesołowski), Princ v balete „Luskáčik“ (S. Wożniak), Franz v „Copelli“ (S. Woźniak), James v „La Sylphide“ (A. Bournonville), Adam v „Stvorení sveta“ (U. Sholz), rytier Danceny v „ Nebezpečné vzťahy“ (K. Pastor), Narcis v „Mýtoch“ (B. Gołaska), Harlekýn v „Mandrake“ (H. Konwiński), či Ženích „Harnasie“ (E. Wesołowski).
Účinkoval v baletoch „Štyri posledné piesne“ (R. van Dantzing), „Pan Twardowski“ (H. Konwiński), „Sen noci svätojánskej“ (G. Veradon), „Labutie jazero“ (M. Petipa), „Čierny a Biela – Veci, ktoré som nikomu nepovedal“ (I. Galili), „Piesne“ (H. Konwiński), „Krzesany“ (K. Drzewiecki), „Zorba, Grék“ (L. Miassine). Hosťoval ako Rómeo na javisku varšavskej Národnej opery.
Počas svojej umeleckej kariéry spolupracoval s takými významnými osobnosťami poľského a medzinárodného baletu ako Emil Wesołowski, Henryk Konwiński, Sławomir Woźniak, Krzysztof Pastor, Giovani di Palma, Karina Elver, Itzik Galili, Sonja Marchiolli.

Chiara Ruaro
Chiara získala svoje baletné vzdelanie na prestížnej Baletnej škole v Hamburgu, ktorú úspešne ukončila v roku 2018. Už počas štúdia dostávala menšie tanečné role a hneď po jeho skončení dostala svoj prvý angažmán v Hamburg Ballet Company pod vedením známeho choreografa Johna Neumeiera. Pod jeho vedením účinkovala v mnohých svetoznámych ale aj originálnych baletných dielach.
Od roku 2021 pôsobí ako sólistka v Balete Opery v Poznani.

Ballet du Capitole de Toulouse

Názov diela: Libra
Choreografia: George Williamson
Hudba: Sekvencia (štyri) pre sólové husle a sláčikový orchester

Balet Národnej opery Capitole sa už viac ako dve storočia venuje lyrickému umeniu: baletom opier uvádzaných na javisku Théâtre du Capitole. Až v roku 1949 sa z iniciatívy Louisa Orlandiho, baletného majstra a choreografa, ponúkli večery výlučne venované tancu. Ale až vymenovaním Nanette Glushak (1994 – 2012) a Kadera Belarbiho (2012 – 2023) za riaditeľov Ballet du Capitole sa súbor z Toulouse stal baletným súborom v plnom zmysle slova, ktorý má vo svojom repertoári diela najprestížnejších choreografov ako: Marius Petipa, Serge Lifar, Maurice Béjart, Roland Petit, John Cranko, John Neumeier, Jiří Kylián, William Forsythe, Uwe Scholz, Rudolf Nureyev, Nacho Duato, Carolyn Carlson, Thierry Malandain, David Dawson a ďalší.
Umeleckým projektom a ambíciou Balet Národnej opery Capitole je predstaviť široký klasický a neoklasický repertoár, zároveň ho otvárať rôznorodosti súčasnejšej estetiky, ale aj podporovať rozšírenie jeho publika, jeho postavenia a jeho medzinárodný vplyv.
Tradícia a modernosť sa spájajú v Balete Národnej opery Capitole. S 35 tanečníkmi 14 rôznych národností je to balet otvorený svetu, na vysokej profesionálnej úrovni, ktorú každú sezónu uznáva a ospevuje verejnosť aj profesionáli.

Natalia de Froberville
Natalia de Froberville sa narodila v Perme (Rusko), meste na úpätí Uralu. Študovala tanec na Baletnej škole Kyjevskej národnej opery (Ukrajina), kde ju prijali po ukončení štúdia. Potom nastúpila ako sólistka do Baletu Národnej opery Čajkovského v Perme a v septembri 2016 do Ballet du Capitole de Toulouse. V októbri 2018 bola vymenovaná za sólistku Baletu Národnej opery Capitole.
Je laureátkou Prix de Lausanne a získala dve strieborné medaily na Moskovskej medzinárodnej tanečnej súťaži. V jej repertoári nájdeme množstvo hlavných aj vedľajších rolí v tých najznámejších baletoch od mnohých prestížnych choreografov.
Ako hosťujúca umelkyňa stvárnila v Grand-Théâtre v Bordeaux úlohy Aurore (Šípková Ruženka) a Giselle; ďalej účinkovala v Händel Pas de deux od Williama Forsythea, s partnerom Noahom Gelberom (The Forsythe Company), Phrygie (Spartacus od Youriho Grigoroviča) vo Flámskom kráľovskom balete.
V súčasnosti je sólistkou Baletu Národnej opery Capitole v Toulouse.

Nancy Osbaldeston
Nancy Osbaldeston sa narodila v Cuckfielde v Anglicku. Začala tancovať ako 3-ročná a ako 6-ročná sa objavila v Birminghamskom kráľovskom balete v predstavení Luskáčik. Študovala na Roshe School, Cardwell Theatre School a English National Ballet School. Neskôr vyhrala tretiu cenu Young British Dancer of the Year.
Nancy vstúpila do Anglického národného baletu ako umelkyňa v roku 2008. Súťaž Emerging Dancer Competition vyhrala v roku 2013 zatancovaním úryvku z Dona Quijota a Bachovej suity Johna Neumeiera č. 2. V tom istom roku bola povýšená na primabalerínu

V roku 2014 sa Osbaldeston presťahovala do Antverp, aby sa pripojila k Kráľovskému baletu Flámska ako demisólistka. V roku 2016 bola menovaná sólistkou a v roku 2017 primabalerínou. Jej repertoár zahŕňa diela od choreografov, akými sú Sidi Larbi Cherkaoui, Pina Bausch, Akram Khan, William Forsythe, Marcia Haydée, Hans van Manen, Jiří Kylián a John Cranko. Ako hosť vystupovala aj s Bavorským štátnym baletom.
Ako choreografka vytvorila diela pre Balet Národnej opery Capitole, Kráľovský balet Flámska a pre Anglický národný balet.